Ce înseamnă imprimarea industrială ?

imprimarea industrială

Imaginați-vă o zi obișnuită. Telefonul inteligent (smartphone-ul), mașina de spălat rufe, mașina de spălat vase, mașina, calculatorul, practic tot ceea ce prezintă anumite funcții, conține într-o anumită măsură imprimarea industrială („industrial print”).

Apoi gândiți-vă la podeaua pe care pășiți, masa la care stați, pereții care vă înconjoară. Este o probabilitate foarte mare ca print-ul industrial să fie implicat în decorarea sau crearea unei podele de lemn, a unui material textil, poster sau chiar a unui corp de mobilier. Imprimarea industrială joacă un rol extrem de important în decorarea mediului ce ne înconjoară. Tehnologia de imprimare digitală este foarte importantă în imprimarea decorativă.

După aceea, gândiți-vă la ceea ce consumăm și la modul în care sunt ambalate. Cum este ambalajul decorat și ce își doresc brand-urile și comercianții de la acesta? Cu ce scop este proiectat? Ambalajul inovativ ajută produsul să se vândă. Atunci când alegem ce să bem și ce să mâncăm suntem influențați și de ambalajul produsului în cauză.

 

Imprimarea industrială („industrial print”) înseamnă utilizarea tehnologiilor de imprimare în procesul de fabricare. Se referă la o procedură prin care cerneala sau o altă substanță este imprimată pe un produs, pentru scopuri funcționale sau decorative. Spre deosebire de imprimarea convențională de documente sau grafică, care este folosită în principal pentru scopuri promoționale, imprimarea industrială este implementată pe linia de producție în sine.

Există o gamă largă de aplicații industriale: de la imprimarea funcțională, care facilitează utilizarea unui produs sau dispozitiv electronic, ambalaje și produse realizate în masă dar cu design individual, până la imprimări decorative pe diverse suprafețe, cum ar fi sticla, metalul sau lemnul. Pentru realizarea de prototipuri sau pentru a genera ambalaje adaptate pentru articole fragile, designerii industriali, folosesc tehnologii speciale, cum ar fi imprimarea 3D.

Cele mai recente inovații în imprimarea industrială au deschis posibilități în procesul de producție, care nu au existat niciodată anterior. Integrate în linia de fabricație, aceste noi tehnologii permit imprimări cu adevărat personalizate și modificări frecvente de proiectare, în timp ce se reduce timpul de la proiectare la producție. În același timp, riscurile și costurile sunt reduse la minim: multe proceduri de imprimare sunt potrivite atât pentru cantități mici, cât și pentru cantități mari, permițând producătorilor să răspundă rapid la evoluția piețelor sau cerințelor clienților. Cu atât de multe oportunități noi și puternice, imprimarea industrială crează valori noi și se dezvoltă într-o gamă largă de industrii. Potrivit experților din branșă, imprimarea industriala prezintă potențial pentru a crește de la evaluarea curentă de piață de 100 miliarde $ la 120 miliarde $ până în 2022. Această prognoză de creștere este în concordanță cu o creștere generală a cererii pentru imprimarea industrială cu jet de cerneală folosită pentru personalizarea în masă, cum ar fi imagistica de suprafață pe ceramică, textile sau materiale plastice.