Istoria produselor promoționale

Istoria produselor promoționale

Pentru toți cei implicați în această industrie, produsele promoționale sunt o parte standard a vieții de zi cu zi. Le folosim, vorbim despre ele, sunt vândute în fiecare zi din săptămână și mulți dintre noi le iubesc!

Cu toate acestea, știi istoria acestei industrii? Când a fost realizat primul produs promoțional și de ce?

Aici este o perspectivă scurtă în ce privește existența de secole a acestei industrii și de ce continuă să joace un rol important, la scară globală.

Primul produs de promovare nu a fost un stilou, o minge anti-stres sau un breloc. Când George Washington a devenit primul președinte, în 1789, al Statelor Unite ale Americii nou formate, au fost produse butoane comemorative pentru a sărbători ocazia importantă. Deci, primul președinte american a fost responsabil de producerea primului produs promoțional!

Cu toate acestea, a trecut aproape un secol înainte ca cineva să fi făcut o afacere din promoționale. Această distincție a mers la un ziarist din Ohio, pe nume Jasper Meek. În 1886, Meek a abordat un proprietar al unui magazin local de pantofi, cu o idee. În loc să lase inactive utilajele lui între edițiile ziarului, Meek și-a dat seama că le-ar putea folosi pentru a imprima un mesaj publicitar, pentru magazinul de pantofi, pe sacoșe, care ulterior să fie oferite cu fiecare pereche de pantofi achiziționată. El a motivat această idee astfel: atunci când copiii vor folosi  sacoșele la transportul cărților școlare vor face publicitate la magazinul de pantofi. Sună ca o abordare familiară?

De fapt, s-a dovedit a fi o abordare foarte populară. Prin 1904 reprezentanții a 12 companii de produse promoționale s-au adunat pentru a forma o asociație de comerț americană, care există și astăzi.

Acesta este modul în care a început această industrie minunată, dar de abia la sfârșitul anilor 1950, în Marea Britanie,  marketingul corporativ a început să folosească produse promoționale. Acesta a fost începutul acestei industrii, așa cum o știm astăzi.

Cu toate acestea, acest mediu incredibil de publicitate poate fi urmărit înapoi, chiar mai departe de anul 1789. Regii babilonieni, în jurul anilor 300 î.H., imprimau simbolul lor, sau brand-ul, în cărămizile ce urmau sa fie utilizate în construcția de clădiri. A fost o modalitate de a spune oamenilor că „această clădire a fost construită de …”.

Mai târziu în jurul anului 312 d.H., împăratul roman Constantin cel Mare, a utilizat monede și bijuterii ștampilate cu simboluri creștine, inclusiv o cruce, pentru a ajuta la promovarea noului stat creștin unit. Aceasta a fost o mișcare de la păgânism și o declarație istorică a noii credințe, astfel că romanii au folosit un mediu promoțional pentru a se asigura ca acest mesaj să ajungă la mase. Și asta nu e tot: cărțile de vizită au fost folosite încă din anii 1600, și semnele de carte au fost folosite ca și cadouri de publicitate în timpul anilor 1800.

În mijlocul secolului al 19-lea, fabricantul de bere, Adolphus Busch, și-a ”înarmat” vânzătorii care călătoreau, cu tirbușoane și bricege de marcă, pentru a-și promova berea, proprietarilor de taverne. Acest lucru, evident, a funcționat, deoarece astăzi fabrica de bere Anheuser-Busch produce brand-uri globale, precum Budweiser & Beck’s!

Sper că această scurtă istorie v-a dat o idee despre importanța produselor publicitare, avută în societățile din întreaga lume timp de secole. Poate că aceasta nu este cea mai mare industrie din lume, dar este cu siguranță una dintre cele mai vechi, și va continua să joace un rol major în promovarea întreprinderilor și organizațiilor de orice dimensiune și naționalitate, în viitorul apropiat și nu numai.